KOMENTARI - IZBIRAČICA
Branko | 08.06.2021 | 11:07h | 212.200.18*.* | #20870
Vrlo plitko,tanko,nerazumljivo,neduhovito.Redatelj ocigledno nije imao intuicije niti znanja da uoblici predstavu u nesto vise od cistog prenemaganja i glumatanja.
gfds | 06.04.2020 | 19:00h | 109.92.14*.* | #20858
gdfsaagfdsssssssssssssssssss
Bundzija Sumadijski | 28.04.2017 | 23:34h | 93.87.20*.* | #20485
Mene je ovde odusevila odlicna scenografija i solidna muzika. Kostimi, naravno.
Medjutim, sam koncept mi je unekoliko nejasan. Kosta Trifkovic je dao satiricni prikaz grazdanske dekadencije u Vojvodini XIX veka. Predstava jeste nesto povezala sa aktuelnim licemerjem u drustvu, medjutim, dosta je to bilo bledo i, moram, reci tek pomalo smesno.
U ovoj podeli, u kojoj sam ja gledao prestavu, najbolje je odigrao Darko Tomovic. Covek je ubo vojvodjanski, pa jos bacvanski akcenat! Nikada mi nece biti jasno kako to da jedan glumas uspe tako da nam docara akcenat, a ostali se bas i ne trude. Zar reditelj ne moze da radi uporno na tome?!?
milosssssss | 07.03.2016 | 20:58h | 79.101.15*.* | #19661
e
sa ima
Sonja | 05.11.2015 | 17:00h | 178.148.19*.* | #19012
Preporučili su mi ovu predstavu, ali ukusi su različiti i nije mi se uopšte dopala. Bila mi je u najmanju ruku čudna i nezanimljiva i ne bih je nikome preporučila.
vearv | 24.06.2015 | 09:32h | 109.206.9*.* | #18816
poštujem modernizaciju u svakom pogledu ali ne i po svaku cenu...predstava izbiračica je od jednog klasičnog satiričnog preseka društva i okruženja onog vremena,koje bi trebalo biti duhovito,aktuelno,zanimljivo i kako je Kosta napisao,bila sve samo ne interesantna.Dosadna,razvučena,sa ponavljanjima tekstova,nezanimljiva.
divna ekipa glumaca da....scenografija odlična i ništa više.primetila sam da je dosta gledalaca izašlo u toku predstave.naterala sam sebe da izdržim i odgledam do kraja iako je bilo jako dosadno.
aleks | 16.06.2015 | 00:54h | 94.189.17*.* | #18797
Karikiranje I bespotrebno glumatanje. Nista mi se nije dopalo ni rezija, ni muzika, ni kostimi a gluma ponajmanje. Prica I tekst na katadtrofalno losem nivou I nedostojno narodnog pozorista.
Irena | 07.04.2015 | 23:33h | 95.180.5*.* | #18539
uz duzno postovanje Mandi koji je imao par smesnih replika predtava je blago receno tezak smor :(
Natasa | 19.03.2015 | 12:41h | 217.24.1*.* | #18431
Poprilicno dosadna predstava...
Goran Veljković | 19.03.2015 | 08:45h | 80.93.22*.* | #18429
Sa predubeđenjem da je predstava loša sam ipak rešio da je pogledam i prijatno se iznenadio. Uživao sam u muzici ali je akcenat predstave na scenskom pokretu. I to bi trebalo da imamo u vidu, tako da ipak preporučujem predstavu. I...pozdravite glumce aplauzom. Zaista su se potrudili.
Maks | 26.01.2015 | 14:19h | 109.93.25*.* | #18169
Dobra, originalna režija. Zavišić zajedno s Tanjom Mandić Rigonat unosi malo svežine u učmalo Narodno. Trifkovićev tekst je prilično loš i ne pruža mnogo mogućnosti - ili bar tako mislite - a onda pogledate šta je Zavišić sve uspeo da učita i izvuče iz toga. Odlična scenografija, kostimi, među glumcima se ističu Anastasia Mandić, Ivan Bosiljčić i Manda. Za ljubitelje eksperimenta i modernog teatra, preporuka.
Lola | 06.11.2014 | 04:02h | 178.148.16*.* | #17849
Neobicna i za moj ukus nekako izvestacena predstava.
Razumem koncept, razumem poruku, sve mi je jasno (bar mi se tako cini), ne mogu reci da je predstava losa, ali prosto nije po mom ukusu.
Glumci su dobri (narocito Bosiljcic, koji me je vrlo prijatno iznenadio), muzika i scenografija takodje.
Tanja | 07.10.2014 | 14:47h | 217.169.22*.* | #17780
Predstava samo na momente duhovita (Manda,naravno!), ali sve u svemu - nije za preporuku.
Mirjana Karić | 23.06.2014 | 12:01h | 194.79.4*.* | #17678
Totalna budalaština. Ne pamtim kad sam poslednji put gledala nešto tako glupo i usiljeno. Pozivanje na eventualni avangardni pristup je po meni neprimeren - ipak se radi o nacionalnom teatru, a ne o nekoj alternativnoj sceni.
tamara | 12.02.2014 | 18:12h | 94.189.19*.* | #17027
sinoc sam gledala predstavu i posle 20 godina od izbiracice koju je nosila vesna trivalic i koju sam obozavala i gledala pet- sest puta,sinoc sam dozivela sok.
uzasno usiljena rezija koja je od skromnog teksta pokusala da stvori iluziju remek dela vrednog scene Narodnog pozorista.Od Malcike koja je u originalu razmazena cerka ali vrcava i puna zivota,reditelj je u ovoj postavci napravio prepotentnu sledbenicu danasnjih megatrend cerka.
manda prosto nije se uklapao u ceo koncept likova iako je bio odlican. bosiljcic odlican.

Marko | 11.02.2014 | 09:27h | 109.111.23*.* | #17013
Odlična režija! Od poprilično dosadnog i neupotrebljivog teksta, Zavišić je napravio sjajnu predstavu! Naravno, glumci su odlični, ali savršena scenska rešenja su glavni recept za obezbeđenje kvaliteta ove predstave! Jedno veliko osveženje za veliku scenu Narodnog pozorišta-
Branislav | 10.02.2014 | 17:34h | 147.91.7*.* | #17003
Napokon nesto drugacije u NP-u. Ne volim preterano komedije ali ova predstava mi se dopala. Muzika, scenografija, pokret - na mestu. Prava je steta sto Manda ne igra u vise predstava. Bosiljcic me je pozitivno iznenadio- moze on puno vise od zavodnika iz maste MirJam. Pohvale za izuzetnu reziju.
Pera | 01.01.2014 | 23:39h | 93.87.10*.* | #16838
Da ne bi genijalnog Mande... ne bih je nikako preporucio.. dosadna scenografija, losa gluma.. cini se kao da ni sami glumci nisu odusevljeni predstavom u kojoj glume.. to svedoci i sam aplauz, kojeg gotovo nije ni bilo na kraju predstave..
strahinja.gavrilovic | 19.12.2013 | 19:40h | 77.243.2*.* | #16772
Predstava mi se c svidja. Dobro je sto ne traje dugo. Milorad Manda Mandic je bio veoma simpatican i bile su mi veoma smesne njegove sceni. Ivan Bosiljcic i glavna glumica su bili odlicni.
lina | 25.06.2013 | 17:01h | 109.93.9*.* | #16301
mocna scenografija i kostimi, Sena identicna kao i u Ernestu. Anastazija identicna kao i u Ernestu. Debeli sluga sa flasom identicni kao i u Ernestu. Mandu je mrzelo da glumi do pola. ima nekih delova gde se covek posteno naspava. pogledajte svakako. muzika je bas mocna.... slaba prica.
Romana | 25.06.2013 | 09:59h | 213.198.23*.* | #16300
Uživala sam u sinoćnoj predstavi. Bosiljčić je jako dobro izneo svoju ulogu, dikcija mu je dobra itd. Anastasija standradno dobra. Sena odlična, mada malo manje dobra ukoliko ste je gledali u Ernestu, jer se prilično ponavljala, naročito u scenama u kojima se zgražava i prenemaže, sa usklicima i specifičnim telesnim stavom (savijanje u struku), ali valjda reditelj tako želi. Muzika i scenografija osvežavaju ovo vintage delo, mora se to tako u današnje vreme. Što se tiče Zavišića, ovako to meni izgleda, Ernest i Izbiračica, i dosta je ovakvog tipa igranja. Videli smo, neobično je, sviđa nam se, a sad samo nek izbegava ponavljanja. It is a time for something completely different...
milijan | 07.06.2013 | 20:24h | 178.148.18*.* | #16199
Ni ja nisam bas uzivao, ali mi nije bilo tesko ni da izdrzim do kraja, sto mi se na nekim drugim predstavama itekako desavalo.

Ja, inace, vise volim drame tipa Don Krsta, Glorije, Hamleta, Otela... Volim predstave po delima dobrih pisaca, to jest, u kojima je glavna rec. U Izbiracici je rec verovatno najslabija karika pa su zato scenska resenja i scenski efekti u ovoj predstavi "progutali" rec. Nesto je Trifkovicevo, nesto je dopisano, gestikulacija i mimika su "potkrepili" i "poduprli", ojacali reci.

Rezultat je zanimljiva predstava, koja se vise gleda, nego sto se slusa.

Valjda je i to legitimno u pozoristu...

Slazem se sa prethodnicima: Bosiljcic je i ovde napravio interesantnu i dobru ulogu (uobrazeni i ostri, uglasti Branko), mada je publika najvise "navijala" za jadnicka Tosicu (dirljivi Manda).

Izbiracica je takva da cete o njoj procitati najrazlicitije komentare. Najbolje je da sami odete i pogledate i da ovde ostavite svoj komentar :).
redzina | 06.06.2013 | 21:46h | 178.148.25*.* | #16192
OK... ukusi su razliciti, pa tako i pozorisni. Iskreno mi je drago za sve koji su uzivali u predstavi, jer ja nisam uspela. Po meni, potpuni nesklad groteskne postavke i samog dela.
stevan | 05.06.2013 | 03:47h | 178.148.18*.* | #16185
Slazem se sa prethodnim komentarom, mogao bih da se potpisem ispod njega (uz Nikolino dozvolu). Sve je receno, nemam ni rec da dodam.

Mozda bih mogao samo da dodam jos neki znak divljenja (sto bi rekao veliki Nusic) pored Bosiljcicevog imena, a povodom njegovog ucinka u pomenutim predstavama.

Dakle: Ivan Bosiljcic!!!
Nikola J. | 05.06.2013 | 00:41h | 178.148.18*.* | #16183
Iako ovo nije pravo mesto za moj komentar, ipak cu ga ostaviti ovde, posto vidim da su neki komentarisali Ivana Bosiljcica. Gledao sam Izbiracicu u ponedeljak, a Zonu sinoc, u utorak.
Bosiljcic je bio odlican u Izbiracici. Sve je bilo odlicno: i gluma, i pantomima, i pokret, i govor, i intonacije.
Sminka u predstavi jeste jeziva, narocito ona na Brankovom (Bosiljcicevom) licu, ali mi se cini da je takav bio rediteljski koncept - junaci su zombiji, zbog toga su u tekstu i scenografiji prisutna poigravanja recima "smrt", "grob", "pakao", "telo za opelo" i sl., pod se spusta, junaci propadaju u zemlju ili izlaze iz nje...
Sve je to lepo i krasno, Izbiracica je interesantna i sigurno ce izazvati mnoga oprecna reagovanja, ali moj glavni utisak je povodom sinocne Zone i povodom maestralne, vrcave, a opet, vrlo ozbiljne i savesne glume Ivana Bosiljcica. Nikada nije bio bolji, bar je moj utisak bio takav. Kao da je nekako sinuo iznutra, kao da mu je Sterijina nagrada ulila dodatno samopouzdanje i slobodu, naprosto je rascvetao. Toliko je bio u svom elementu da mu je u jednom trenutku veliki Nikola Simic, iz publike, u sred scene doviknuo "bravo", na sta se prolomio aplauz u prepunoj sali.
Bilo je izvanredno, prosto savrseno.
Pridruzujem se iskrenim cestitkama gospodinu Bosiljcicu na zasluzenoj nagradi. Vidim da on to priznanje shvata kao podstrek da bude jos bolji - sinoc je prevazisao cak i samog sebe.
Marko | 04.06.2013 | 18:44h | 178.148.13*.* | #16181
Moram se i ja pridružiti komentarima, pošto sam i ja sinoć gledao predstavu.

Generalno nisam neki fan reditelja Zavišića, ali moram priznati da mi se ova predstava dopala i deluje moćno na velikoj sceni!

Pisac Izbiracice, Kosta Trifković, spada u klasike, pored Nušića i Sterije. Savremena režija, u stilu Ernesta, ali mnogo bolje. Sviđa mi se sam koncept: scenografija - ogromna i moćna, iskorišćene sve mogućnosti scene: kostimografija - odlične boje i kreacije, scenski pokret - odlična mimika, muzika - kao iz SF filma, sve je lepo uklopljeno. Vizuelizacija je dobra! Jedino je šminka prejaka, pa deluje kao da gledamo vampire na sceni.

Gluma i podela su odlični. Bosiljčiću lepo stoji velika scena :). Slažem se sa komentarom da je tekst malo prevaziđen i jedino savremena režijska rešenja može održati pažnju tokom cele predstave. Anja je dobra, pohvale i za Mandu, koga dugo nisam gledao u pozorištu.

Zanimaju me komentari onih koji su više za tradicionalnu režiju, istih koji su rekli da se Nušić prevrće po grobu zbog režija Jagoša, sta će reći za ovu režiju. Ako mogu napravio bih poređenje sa predstavom Ženidba na maloj sceni. Slična tematika, ali različiti pristupi.

IZBIRAČ NAIĐE NA OTIRAČ
d-mol | 04.06.2013 | 14:26h | 178.148.18*.* | #16177
Slozio bih se sa prethodnim komentarima (izgleda da smo svi, kao po dogovoru, sinoc gledali Izbiracicu) povodom ove predstave. Ne bih da ponavljam nista od recenog, samo bih se zadrzao na vrlo umesnom komentaru o Bosiljcicu. I ja imam utisak da mu je laknulo sto ovoga puta nije morao da se bavi obimnim koreografijama i zahtevnim arijama.
Gledaoci ga vole, karte za njegove predstave su rasprodate, kritike njegovog rada su vrlo cesto odlicne... A opet, kao da nad njim lebdi neki "oreol" osporavanja i omalovazavanja, koji se kreira u jednom delu publikuma. Nikada mi nije bilo jasno zasto je to tako. Gledao sam ga (i po vise puta) u svim, ali zaista svim njegovim ulogama i smatram da je odlican, svestran umetnik koji je sve bolji i bolji. Prelazak u Narodno pozoriste ce mu dati i neophodnu raznovrsnost. Bice zanimljivo posmatrati njegov dalji rad i, siguran sam, napredak.
Srdacno mu cestitam na zasluzeno osvojenoj nagradi na Sterijinom pozorju!
biljana Jovanovic | 04.06.2013 | 08:02h | 109.111.23*.* | #16174
Predstava je bila odlicna! Moja kcerka se budi jutros i kaze da je sanjala predsatavu, osmeh nije skidala kada smo se vracali kuci...
CRNI TIGAR | 03.06.2013 | 22:53h | 89.110.23*.* | #16173
Iako bi neko možda pomislio da ja idem da gledam pozorišne predstave, da bih posle ovde ,,odužio,, sa nekim komentarom - ne, prevashodno idem da ih gledam, bez obzira da li je u pitanju neki ,,lakši,, ili teži,, žanr, da bih se, na neki način, opustio i razonodio - stoga često (ili ponekad) nemam neko veliko predznanje o tome šta ću odgledati, pa čak ni ko je pisac, ili reditelj...
(Kao npr. što i na TV-u odgledam neki dobar film, a da ne znam ko ga je režirao, ili kako se zovu glumci koji su igrali u njemu - bitnije mi je šta gledam, a ne ko je to napravio...)
Ali, za večeras to nije bilo baš tako:
Gospodin Zavišić me je odavno ,,kupio,, svojim rediteljskim rukopisom u ,,Žrtvi,, i ,,Ernestu,, tako da mi je bilo drago što mogu ponovo da gledam nešto što je on režirao, a pročitao sam i ponešto o piscu, na nezaobilaznoj Vikipediji, i ne samo na njoj...
Zavišić donosi neke, malo alternativnije, svežije, stilizovanije režije (nema puno takvih u Beogradu!), uz koje ide i obavezni scenski pokret, ozbiljan rad na kostimu, scenografiji, pratećoj muzici...
Za one koji vole stilizaciju to je odlično, a oni koji vole samo ,,klasiku,, u teatru - opet će negodovati...
Stilizovana Zavišićeva režija očigledno i prija i ,,izvlači,, mnogo toga iz Anastasije, Sene, itd...
Bosiljčiću verovatno vrlo prija da posle silnih mjuzikala može da glumi bez (džinovskih) koreografija i (zahtevnog) pevanja, da čovek može malo da ,,dane dušom,,...uzgred on ima i talenta za komediju, što je već više puta pokazao, iako ga mnogi gledaju samo kroz ,,prizmu,, nekih drugih uloga.
Na kraju, ipak postoji i jedno ali...
Ali, tekst predstave ipak nije remek delo, radnja je ipak ,,plitka,, da bi se na njoj (u našem zahtevnom i ubrzanom 21. veku) temeljila igra od (čini mi se) nešto preko sat i po - mogu glumci savršeno odigrati i komediju, i tragediju, ali, ako urnebesno smešne komedije, ili teške tragedije u tekstu zaista nema - taj problem ne može tokom cele predstave pokriti ni interensantna gluma, ni pametna režija, ni bilo koja scenska (i pored scenska) veština...
Predstava u određenim svojim delovima ,,pada,,...i to je tako kako je...
,,Igrajući žrtvu,, je produkcijski mnogo siromašnija predstava od ,,Izbiračice,, ali sa mnogo zanimljivijim zapletom, boljim tekstom, i sa više ,,duše,,...
,,Važno je zvati se Ernest,, takođe, ima (naravno) bolji tekst od ,,Izbiračice,, ali,, kome se dopao ,,Ernest,, nek dođe da vidi čega sve ima i u ,,Ibiračici,,!
adrenalin | 03.06.2013 | 22:31h | 178.148.18*.* | #16172
Neobicna predstava, vrlo zanimljiva.
Za mene, osvedocenog tradicionalistu i smora, prilicno je uvrnut ovaj rediteljski koncept :D. A opet, da nije tako smelog koncepta, tesko da bi se mlaka "Izbiracica" uopste mogla gledati...
Glumci odlicni.
aleksandra | 03.06.2013 | 20:56h | 89.216.13*.* | #16171
odlicna predstava

Jovanka | 25.05.2013 | 21:54h | 78.30.14*.* | #16107
O M G !!!!!! Dobro ili loše?
biti il ne biti | 16.05.2013 | 21:42h | 178.148.18*.* | #16062
Za: "viki"
Toga sam se i plasio... :-)
viki | 16.05.2013 | 16:32h | 178.221.12*.* | #16057
O M G !!!!!!!!!
UNESITE VAŠ KOMENTAR - IZBIRAČICA
  • Prepišite Anti-Spam kod:
    99b2a

  • Napomena:
    - Ime, komentar i anti-spam kod su obavezni podaci.
    - Prilikom pisanja komentara slažete se da komentari ne sadrže sledeće: VELIKA slova, reklamiranje, prozivanje, psovanje, vređanje i sadržaj koji se ne odnosi na predstavu. Svi komentari koji ne zadovoljavaju postavljene kriterijume biće obrisani sa portala.